۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

اخبار نگران کننده از وضعیت یک وبلاگ نویس زندانی

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: محمدرضا پورشجری معروف به سیامک مهر وبلاگ نویس زندانی که در بیست و یکم شهریورماه سال گذشته در منزل مسکونی خود در شهر مشهد توسط مأموران امنیتی بازداشت گردید علیرغم مشکلات عدیده جسمی، بدون امکان هرگونه تماس و ملاقات و حتی دیدار با تنها عضو خانواده خود، همچنان در بند ۸ اطلاعات زندان رجایی شهر (گوهردشت) معروف به بند سپاه بسر می‌برد.
به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، این وبلاگ نویس زندانی که پیش از بازداشت، مدیریت وبلاگ «گزارش به خاک ایران» را بر عهده داشت، پس از بازداشت توسط مأموران امنیتی و تحمل ماه‌ها بازداشت و شکنجه نهایتاً طی دادگاهی فرمایشی و غیرعلنی، و بدون امکان دسترسی به وکیل مدافع به تحمل سه سال زندان محکوم گردید.
بنا بر اخبار منتشره، طی ماه‌های اخیر مقامات امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی به این حکم نیز اکتفا نکرده و با وارد آوردن اتهامات جدیدی که اطلاعی از جزئیات آن در دست نیست، سعی در پرونده سازی بر علیه این زندانی سیاسی و افزایش میزان محکومیت وی دارند.
سیامک مهر به مانند افرادی همچون عبدالرضا قنبری و ... از جمله زندانیانی است که به علت عدم وابستگی به هیچ یک از احزاب و گروه‌های سیاسی داخل و خارج کشور، مورد بی اعتنایی رسانه‌های خبری قرار گرفته است که این مسأله، پرونده سازی و اعمال نفوذ بازجویان وزارت اطلاعات و مقامات امنیتی و اطلاعاتی در پرونده وی، و صدور احکام سنگین برای ایشان را امکان پذیر ساخته است.
وی از معدود زندانیان سیاسی است که با وجود تفکیک محل نگهداری زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج، همچنان در محلی جداگانه نگهداری می‌شود.
بنا بر اطلاع کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، وی که تا پیش از بازداشت به همراه دختر نوجوان خود در شهر مشهد سکونت داشته است، پس از بازداشت در شهریورماه سال گذشته و انتقال به سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج، از دیدار با تنها عضو خانواده و همچنین بستگان خود نیز محروم بوده است.
این اقدام مقامات امنیتی، و تلاش ایشان برای جلوگیری از درز اخبار مربوط به پرونده این زندانی سیاسی، نگرانی‌ها را در مورد وی به عنوان قربانی جدید دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی افزایش می‌دهد. شنیده‌ها حاکی از تلاش مقامات امنیتی و اطلاعاتی برای اعمال نفوذ، و صدور احکام سنگین و غیرانسانی در پرونده این زندانی سیاسی می‌باشد.
پیش از این نیز مقامات امنیتی جمهوری اسلامی با اعمال نفوذ در رسیدگی به پرونده زندانیان سیاسی سعی در سنگین‌تر کردن احکام صادره برای ایشان و یا پرونده سازی‌های مجدد و تشکیل دادگاه‌های جدید بر علیه این زندانیان داشته‌اند.
لازم به یادآوری است که در ماه‌های اخیر مقامات امنیتی و قضای جمهوری اسلامی بارها اقدام به ضرب و شتم و شکنجه و پرونده سازی بر علیه زندانیان سیاسی نموده‌اند که از آن جمله می‌توان به مهدیه گلرو، بهاره هدایت و مجید توکلی سه فعال دربند دانشجویی اشاره کرد که با وجود دریافت احکام سنگین زندان و حضور در زندان، اما چندی پیش و با اتهامات جدیدی در شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی محمد مقیسه مورد تهدید و محاکمه قرار گرفتند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر