۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

مجید دری، محروم از مرخصی به دستور دادستان

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل که به زندان بهبهان تبعید شده است طبق نظر دادستان تهران، عباس جعفری دولت آبادی از هر گونه مرخصی محروم شده است.
به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که چندی پیش از زندان اوین به زندان بهبهان تبعید شد اکنون در این زندان که هزار کیلومتر با محل زندگی خانواده‌اش فاصله دارد نگهداری می‌شود. با اینکه دری به زندان بهبهان تبعید شده است اما همچنان اجازه استفاده از مرخصی و ملاقات حضوری او با دادستان تهران است و این نکته در پرونده وی درج شده است.
خانواده دری هر بار برای دریافت یک مرخصی چند روزه که حق همه زندانیان است و حتی زندانیان جرایم خطرناک نیز از آن برخوردارند به دادستانی تهران مراجعه کرده‌اند با این پاسخ مواجه شده‌اند که وی از حق مرخصی محروم است. دری امسال نیز نوروز خود را همچون سال گذشته در زندان گذراند، البته امسال در جایی بسیار دورتر از زندان اوین و زندانیان سیاسی بند ۳۵۰.
مجید دری به بیماری کم خونی و سردردهای شدید مبتلاست اما دادستان و بازجویان وزارت حتی حاضر نیستند به این دانشجوی محروم از تحصیل مرخصی درمانی بدهند.
مجید دری با حکم قاضی پیر عباسی، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به شش سال حبس همراه با تبعید محکوم شده است.
چندی پیش مأموران اداره اطلاعات کرج، خانواده دری را نیز احضار کرده و به آن‌ها گفتند در صورت هرگونه اطلاع رسانی در باره وضعیت مجید دری، وی را به زندان اهواز تبعید خواهند کرد و همین موضوع موجب عدم اطلاع رسانی خانواده مجید دری از آن زمان تاکنون شده است. زندان اهواز شرایط به مرتب بدتری از زندان بهبهان دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر