۱۳۹۰ فروردین ۱۴, یکشنبه

طومار اعتراضی برای دانشجوی دربند بهاره هدایت


دانشجو نیوز: پس از راه اندازی "کمپین آزادی بهاره هدایت" توسط جمعی از فعالان دانشجویی، زنان و حقوق بشر، اخیرا طوماری برای آزادی این فعال سرشناس دانشجویی منتشر شده است.
در این طومار آماده است: " بهاره هدایت باید هر چه سریع تر و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شود. تمام اتهامات منسوب به او لغو شود. جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل به قوانین بین المللی حقوق بشر که آن را امضا کرده است گردن نهد. جمهوری اسلامی باید هر چه سریع تر زمینه آزادی کلیه فعالان حقوق بشر، معترضان، دانشجویان، و زندانیان سیاسی که در بازداشت هستند و مورد تعدی و شکنجه قرار گرفته اند را فراهم آورد."
بهاره هدایت، فعال برجسته ی دانشجویی و زنان، در زندان مخوف اوین در شرایط دشواری به سر می برد. بهاره یکی از اعضای پرسابقه ی جنبش دانشجویی دموکراسی خواه ایران و عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و سخنگوی این اتحادیه و نیز از اعضای کمپین یک میلیون امضا است.
بهاره یکی از سنگین ترین احکام حبس که تا کنون صادر شده را دریافت کرده است. او بیش از یک سال است که در شرایط بسیار سخت در بند زنان زندان اوین در تهران به سر می برد. این همه بی‌عدالتی و ظلم، تنها به سبب فعالیت‌های منتقدانه دانشجویی و فعالیت مسالمت آمیز برای حقوق برابر زنان بر او وارد شده است.
بهاره نیمه شب دهم دی ماه ۱۳۸۸ پس از کودتای انتخاباتی برای پنجمین بار طی چهار سال اخیر توسط وزارت اطلاعات بازداشت و روانه سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین شد، و در پانزدهم اردیبهشت ۱۳۸۹، در پی برگزاری دادگاهی ناعادلانه با ۱۶ اتهام از سوی مقامات دادگاه مواجه شد. بهاره در نهایت به ۹ سال و نیم زندان محکوم شد. حکمی که یکی از سنگین ترین احکام حبس جنبش دانشجویی در سالهای اخیر، محسوب می شود.
در همین حال و در شرایطی که وی در حال گذران دوران محکومیت خود در زندان اوین است، به علت ارسال پیامی به مناسبت روز دانشجو از داخل زندان، مجددا به دادسرا احضار و با پرونده قضایی جدیدی روبه‌رو شده است.
وی از لحظه بازداشت در تاریخ دهم دیماه ۱۳۸۸ به مدت سه ماه در سلول انفرادی نگهداری شد و تاکنون از داشتن مرخصی محروم بوده و در طول سه ماه گذشته از داشتن ملاقات‌های هفتگی و تماس تلفنی نیز محروم بوده است.
پیش از دی ماه ۱۳۸۸، بهاره چهار بار دیگر نیز در موقعیت های مختلف بازداشت شده بود. این فعال شجاع و خستگی ناپذیر سه سال است که نوروز را در زندان می گذراند.
(برای امضای طومار آزادی بهاره هدایت اینجا کلیک کنید)
http://www.gopetition.com/petition/44388.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر