۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

اعلام همبستگی زندانیان بند ۳۵۰ اوین با زندانیان زندان رجایی شهر

کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی: زندانیان سیاسی بند 350 اوین، با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با خواسته‌های زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج، به مسئولان جمهوری اسلامی هشدار دادند که در صورت عدم پاسخگویی از جانب مسئولان ذیربط، مسئولیت آسیب به این زندانیان متوجه حاکمیت است.
متن کامل این بیانیه به نقل از سایت کلمه:
بیش از یک‌صد سال است که از مبارزات مردم ایران برای دست‌یابی به آزادی و عدالت می‌گذرد و هر بار به نحوی از انحاء این مبارزات با ناکامی مواجه گشته است. اما به گواه تاریخ گفت‌وگو درباره دموکراسی و حاکمیت قانون و همه پدیده‌های مدرنی که جامعه ما حداقل در خلال یک‌صد سال گذشته با آن‌ها روبرو بوده است – از مواجهه با دنیای جدید و به دنبال آن مشروطه و انقلاب ۵۷ و اصلاحات و مفاهیم نوین معرفتی به دنیای مدرن – همچنان دغدغه و مسأله اصلی روشنفکران و فرهیختگان ایران امروز بوده است.
با پایان یافتن انتخابات ۸۸ فصل نوینی در تاریخ معاصر ایران رقم خورده است و تمامیت خواهان ناگزیر برای بقای حکومت خود، اقدام به سرکوب شدید مردم و زندانی کردن غیر قانونی صدها نفر از نمایندگان جنبش سبز کرده‌اند و در طول بازداشت نیز غیرانسانی‌ترین رفتارها را با معترضان و نخبگانی که خواسته‌ای جز تحدید قدرت و حفظ و تقویت سازوکارهای دموکراتیک نظام نداشته‌اند، اعمال کرده‌اند. در همین راستا خبر اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر در اعتراض به این که خواسته‌های به حق و قانونیشان پاسخ داده نشده است، هر انسان آزادهای را به تأمل وامی‌دارد تا دریابد تحقق آزادی و عدالت جز از راه ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های حاکمان مستبد میسر نیست.
بنابراین ما جمعی از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، ضمن ابراز همدردی با زندانیان شریف زندان رجایی شهر، اقدام هوشمندانه این زندانیان، در پایان بخشیدن به اعتصاب غذا و به دنبال آن، نامه‌ای خطاب به بان کی مون، دبیر سازمان ملل، که در آن خواستار اعزام نماینده ویژه سازمان ملل جهت بازدید از زندان‌های جمهوری اسلامی شده‌اند، را تأیید و تحسین می‌کنیم. همچنین به حاکمیت گوشزد می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر به خواسته‌های بر حق این زندانیان پاسخ دهد و سعی نکند که تمامی روزنه‌ها را به روی خود ببندد.
در پایان ما زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین، ضمن اعلام همبستگی با زندانیان رجایی شهر، یادآور می‌شویم خواسته‌های آن‌ها، در زمره حقوق اولیه هر زندانی سیاسی است و در صورت عدم پاسخگویی از جانب مسئولان ذیربط، مسئولیت آسیب به این زندانیان متوجه حاکمیت است.
سرچشمه شاید گرفتن به بیل *** چو پر شد نشاید گرفتن به پیل

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر