۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۰, شنبه

ایستادگی فعالان جنبش سبز شهرستان محلات علی رغم تشدید فشارها و تهدیدات

تحول سبز: درحالیکه نزدیک به دو سال از انتخابات ریاست جمهوری و حوادث تلخ پس از آن که منجر به شهادت رسیدن و زندانی شدن تعداد زیادی از فعالان سیاسی و جنبش سبز ایران شد، کماکان نیز این فشارها و تهدیدها برخانواده این عزیزان و دیگر فعالان سیاسی ادامه داشته و خبرهایی که در این رابطه در رسانه ها منتشر میشود گواهی است بر حقانیت این موضوع و تدوام فشارها و تهدیدات مکرری که از سوی مامورین امنیتی که اکثرا از جانب نیروهای وزارت اطلاعات صورت می گیرد می باشد.
گزارشی که در زیر آمده است روایت حوادث و فعالیتهای جوانان سبز شهرستان محلات می باشد که پس از انتخابات ریاست جمهوری فعالیت جوانان سبز این شهرستان موجب شد تا یک بار دیگر یاد مبارزات حق طلبانه شهید شیخ فضل الله محلاتی و همچنین برخوردهای قاطعانه و جسورانه نماینده دوره های گذشته این شهرستان در مجلس شورای اسلامی آقای علی اصغر هادیزاده در اذهان مردم این شهر زنده شود.
پس از تعرض به خانواده شهید محلاتی در روز عاشورا و حمله و زخمی نمودن عروس این شهید بزرگوار توسط مامورین امنیتی فشارها و فضای امنیتی در این شهرستان بیشتر شده و رفتار، حرکات و مکالمات تلفنی فعالان سیاسی و اعضای ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی نیز تحت کنترل مامورین وزارت اطلاعات در آمده بود.
فعالیت تعدادی از جوانان سبز این شهرستان در خصوص افشاگری و انعکاس حقایق در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری چهره شهر را هر روز بیش از گذشته تغییر داده بود.
شعار نویسی ها و پخش سی دی های مربوط به سخنان برخی مراجع و رهبران جنبش سبز و همچنین توزیع فیلم های حوادث تلخ تجمعات تهران، توزیع بیانیه های میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی …. سبب شده بود تا مامورین اداره اطلاعات و سپاه پاسداران این شهرستان اقدامات گسترده ای را در جهت جلوگیری از فعالیت این فعالان جنبش سبز انجام دهند.
پس از عاشورای خونین ۸۸که در آن روز مامورین امنیتی ایران آتش بر روی مردم گشودند و با شلیک گلوله به سمت آنها عده ای را به شهادت رساندند موجی از دستگیریها نیز در اکثر نقاط ایران آغاز شد.
در شهرستان محلات نیز تعداد زیادی از جوانان فعال و اصلاح طلب و فعالان جنبش سبز بازداشت شدند. بازداشت بیش از ده نفر  از فعالان سیاسی در یک شب و به طور همزمان توسط مامورین ناشناس پس از یورش به منازل این عزیزان و ضبط تمامی وسایل شخصی آنها موجب شد تا در این شهرستان فضای امنیتی ایجاد شود. و اعتراض خانواده های بازداشت شدگان و دیگر فعالان سیاسی در خصوص بازداشت گسترده اعضای ستاد مهندس میرحسین موسوی به اتهامات ناروا سبب شده بود تا شدت این فضای امنیتی بیشتر از گذشته شود.
بازداشت فعالان جنبش سبز
رضا علیخانی دانشجوی رشته حقوق و از اعضای ستاد مرکزی مهندس موسوی، حسام الدین علامی دانشجوی رشته کامپیوتر و عضو ستاد جوانان مهندس موسوی، محمد علی الهی دانشجوی رشته کامپیوتر در دانشگاه آزاد تهران و عضو ستاد جوانان میرحسین موسوی، علی شهبازی کارمند اداره بازرگانی و عضو ستاد مهندس موسوی، علی جمالی کارمند اداره بازرگانی و عضو ستاد شیخ مهدی کروبی، شهره کاظمی دانشجوی دانشگاه آزاد واحد محلات و عضو ستاد مهندس موسوی، مهدی یارمحمدی عضو ستاد مهندس میرحسین موسوی و فعال سیاسی، سیاوش امیری دانشجوی دانشگاه آزاد و عضو ستاد مهندس موسوی، امیرحسین رضایی دانشجوی فعال، حمید ناصر محمدی از اعضای ستاد مرکزی مهندس موسوی و چند تن دیگر از دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور این شهرستان از جمله کسانی بودند که توسط نیروهای اداره اطلاعات دستگیر شده و پس از انتقال به بازداشتگاه و انتقال برخی از آنها به اداره اطلاعات اراک و تشکیل پرونده های سیاسی به اتهامات ناروا موجب صدور احکام تعلیقی و تعزیری برای آنان شده بود. که احکام صاده برای این افراد در رسانه های سبز پیش از این منتشر شده است.
به گفته برخی از این بازداشت شده گان بازجویان اداره اطلاعات آزادی آنان را مشروط به اعتراف و مصاحبه مقابل دوربین طبق خواسته خودشان مطرح کرده بودند.
اما در این میان و هنگام دستگیری و زمان بازداشت این افراد اتفاقات ناگوار دیگری نیز رخ داده که به طور مختصر به آنها اشاره خواهد شد.
یورش مامورین امنیتی به منزل رضا علیخانی عضو ستاد مرکزی مهندس موسوی سبب گشته بود تا همسر این فعال سیاسی که باردار بوده به یک باره در شرایط روحی خطرناکی قرار بگیرد و همین امر نیز موجب سقط جنین همسر ایشان شده بود.
ادامه تهدیدات و فشارهای وارده برخانواده مهدی یارمحمدی دیگر فعال سیاسی که خود در بازداشت به سر می برد نیز موجب بروز حادثه سکته مغزی برای پدر وی شده بود که پس از مدتی پدر ایشان نیز به رحمت خدا رفته و در پی این حادثه مهندس موسوی، شیخ مهدی کروبی و جمعی از نمایندگان ادوار مجلس فوت پدر ایشان را به وی تسلیت گفته و ابراز همدردی با خانواده ایشان نمودند.
حمله و یورش چندین تن از مامورین لباس شخصی به منزل شهاب الدین علامی که آن زمان ریاست اداره بهزیستی شهرستان را نیز برعهده داشت سبب شده بود تا همسر ایشان نیز تا مدتی به جهت بازداشت فرزندش در منزل که با رفتارهای نامناسب همراه بوده تحت نظر پزشک قرار گیرد.
همایشی باحضور چهره های سیاسی و اصلاح طلب شهرستان محلات
فشار و برکناری برخی از اعضا و مسئولین ستاد مهندس موسوی از ادارات
در این میان دیگر فعالان سیاسی شهرستان محلات نیز با محدودیت های شغلی نیز مواجه شده و فشارهای وارده بر آنها هر روز بیش از گذشته نمایان می شد.
حاج علی اکبر فضلی مسئول ستاد مهندس میر حسین موسوی در شهرستان محلات یکی دیگر از کسانی بود که در جریان برکناری فعالان اصلاح طلب، از پست های سازمانی خود در کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کنار گذاشته شد. ایشان از فعالین سیاسی و از رزمندگان دفاع مقدس بوده و از جانبازان ۷۰درصد دوران دفاع مقدس می باشد، که طی دوران انتخابات ریاست جمهوری مسئولیت ستاد تبلیغاتی مهندس میرحسین موسوی را در این شهرستان بر عهده داشت.
Ali Asghar Hadizadeh
علی اصغر هادیزاده نماینده دو دوره مجلس شورای اسلامی از جمله فعالان سیاسی و اصلاح طلبی بود که علی رغم بازداشتهاتی مکرر و بازجویی های پیاپی از سمت های خود نیز کنار گذاشته شد.
ایشان در حال حاضر دبیرکل فدراسیون آسیایی نابینایان و کم بینایان می باشد.
این قهرمان صاحب افتخار ورزش جانبازان که دو مدال طلا را از پارالمپیک‌های سیدنی و آتن برای ایران به ارمغان آورده است، یک بار نیز در حوالی میدان انقلاب به دلیل شرکت در تجمع هواداران میرحسین موسوی بازداشت شده بود.
مهندس علی اصغر الهی از جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی که از اساتید دانشگاه نیز می باشد به علت فعالیت و قبول مسئولیت در ستاد مهندس موسوی و حمایت های همه جانبه اش از ایشان طی این مدت از اتهام زنی ها و برخوردهای نابخردانه نیز در امان نبوده و پس از بازداشت فرزندش، خود نیز در معرض انواع اتهامات و ناسزاگویی ها از سوی عوامل موسوم به “خودسر” بوده است.
پذیرش استعفای بحث برانگیز شهاب الدین علامی ریاست اداره بهزیستی شهرستان محلات که فرزندش نیز طی این حوادث بازداشت و محکوم به زندان شده بود شایعه دیگری بود که برکناری او را پس از دستگیری فرزندش قوت بخشیده بود.
تهدیدات مکرر نسبت به اخراج از اداره بازرگانی توسط مامورین امنیتی نسبت به دو کارمند بازداشتی این اداره و انتقال به شهرهای دیگر نیز موجب سلب امنیت شغلی این افراد شده است.
قاسم رئیس اکبری از اعضای شورای شهر این شهرستان یکی دیگر از افرادی هست که به جهت داشتن مسئولیت در ستاد مرکزی مهندس میرحسین موسوی همواره با تهدید های مکرر از سوی نیروهای امنیتی مواجه بوده و اتهامات فراوانی را به او نسبت داده و سعی بر آن دارند تا به هر نحو ممکن چهره ای خلاف با شخصیت او را در جامعه معرفی کنند. اما با توجه به پشتوانه مردمی این فعال سیاسی و اصلاح طلب وی همچنان در شورای شهر به فعالیت خود ادامه میدهد گرچه این امر خلاف میل نیروهای اداره اطلاعات می باشد.
تهدید دانشجویان و احضار آنان به حراست دانشگاه
دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه های این شهرستان نیز طی این مدت علاوه بر قرار داشتن در یک فضای امنیتی در دانشگاه های خود با محدودیت های دیگری نیز نسبت به برگزاری مراسم ها مواجه شده بودند.  از جمله لغو مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه مهرگان که پس از اعلام زمان و مکان محل برگزاری جشن با دخالت نیروهای امنیتی این مراسم نیز لغو گردید.
همچنین طی این مدت به جهت کنترل اوضاع و بر اساس شرایط زمانی تعدادی از دانشجویان دانشگاه های آزاد و مهرگان که سابقه فعالیت و عضویت در ستاد مهندس موسوی را داشتند به حراست دانشگاه های خود احضار و با اخذ تعهد و تهدید آنان به اخراج از دانشگاه و یا تعلیق و محرومیت از تحصیل سعی در جلوگیری از فعالیت های آنان را به طرق مختلف داشته اند.
تخریب چهره های اصلاح طلب
راه اندازی وبلاگ های متعدد با عناوین مختلف و با برنامه ریزی از پیش معیین شده و منتشر نمودن مطالبی در جهت تخریب چهره برخی مسئولین اصلاح طلب و حامیان مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی در این وبلاگها از جمله اقداماتی هست که با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس و شورای شهر از سوی یک عده افراد معلوم الحال و شناخته شده در بین مردم، شدت و وسعت بیشتری پیدا کرده است.
علیرضا سلیمی روحانی تندرو واصولگرا بارها در جلسات شورای اداری و سخنان خود خواهان دستگیری حامیان مهندس موسوی در حوزه انتخابیه خود شده است.
علیرضا سلیمی
سخنرانی های توهین آمیز همراه با تهدید فعالان جنبش سبز از سوی سلیمی نماینده حامی دولت در مجلس شورای اسلامی
در این میان نماینده مردم شهرستان درمجلس موضع های تندی را همراه با اهانت ها و اتهامات فراوانی طی این مدت نسبت به رهبران جنبش سبز داشته است. شیخ علی سلیمی روحانی اصولگرا که از حامیان محمود احمدی نژاد نیز به شمار می رود، همواره در سخنرانی های خود اهانت هایی را به جنبش سبز و شخص آقای مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی داشته و با تملق گویی ها و ادعاهای خود سعی میکند تا علاوه بر تخریب چهره نماینده پیشین این شهرستان جناب آقای هادیزاده که از نمایندگان اصلاح طلب بوده، خود را نیز متمایز و برتر از آنان نشان دهد.
وی بارها در سخنرانی های خود نسبت به رهبران جنبش سبز توهین نموده و در جلسات شورای اداری شهرستان صریحا از مسئولین امنیتی خواسته است که نسبت به حامیان مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی بیش از گذشته برخورد شود.
این روحانی اصولگرا و حامی دولت در یکی از جلسات شورای اداری شهر جنبش سبز را به کف روی آبی تشبیه کرده بود که از بین رفته است.اما بعد از تجمع دوباره مردم در۲۵بهمن و شعارنویسی های مجدد در این شهرستان باردیگر از مسئولین امنیتی شهر خواسته است تا در برخورد با حامیان مهندس موسوی و شیخ مهدی کروبی رفتار قاطعانه تری داشته باشند و خواستار دستگیری فعالان جنبش سبز در حوزه انتخاباتی خود شده است.
ادامه فعالیت فعالان جنبش سبز علی رغم تداوم تهدیدات و بازداشت ها
ممانعت از برگزاری مراسم سخنرانی توسط حجه الاسلام شیخ محمد سروش محلاتی توسط نیروهای اداره اطلاعات از جمله اقداماتی بوده است که خود گویای تداوم فشار برفعالان سیاسی و جلوگیری از فعالیت آنان را دارد.
این موارد تنها بخشی از فشارها و اتفاقاتی بود که در جریان حوادث پس از انتخابات در شهرستان محلات و برای فعالان سیاسی این شهر رخ داده است.
آنچه که موجب زنده شدن یاد و خاطره شهید محلاتی و ادامه اندیشه سبز او شده است ایستادگی فعالان سیاسی و جنبش سبز این شهرستان علی رغم تشدید فشارها و ادامه احضارها و تهدیدات از سوی مامورین امنیتی شهر می باشد.
انتقاد به شرایط فعلی کشور آن هم از سوی کسانیکه جانبازی و اسارت در زمان دوران جنگ تحمیلی گواه بر ریشه و اصالت آنان در اصل و بنیان این انقلاب را دارد را بر نمی تابند. و حال این عزیزان که افتخار جانبازی و اسارت در دوران دفاع مقدس را دارند با برخوردهای نادرست برخی مسئولین امنیتی علاوه بر برکناری از سمت های خود همواره در معرض تهمت ها ی افراد به ظاهر حزب الهی قرار دارند.
اما آنچه که بیان آن ضروری هست زنده بودن جنبش سبز در این خطه از سرزمین ایران همچون دیگر نقاط کشور است. ادامه فعالیت فعالان سیاسی این شهر علی رغم وجود چنین فشارهایی خود گویای این مطلب است که زندان و شکنجه و تهدید آن چیزی نیست که توانایی جلوگیری از این حرکت و مقاومت مردم را در برابر بی عدالتی ها و انحرافات که منجر به دیکتاتوری شده است را داشته باشد. کما اینکه بر اساس گزارش های موجود احضار و یا تماس های تهدید آمیز از سوی اداره اطلاعات با برخی از چهره های شناخته شده این شهرستان همچنان ادامه دارد.
گفتنی ست، چندی پیش نیز به جهت جلوگیری و یا برخورد مردم با بعضی از نیروهای اداره اطلاعات این شهرستان که در بین مردم این شهر شناخته شده بودند طی اقدامی تعداد زیادی از پرسنل اداره اطلاعات این شهرستان از جمله ریاست آن با شهرهای همجوار تعویض گردید.
تحول سبز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر