۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

نگراني از ناپديد شدن و بي خبري از وضعيت وكيل سيف زاده

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها: محمدسيف زاده وكيل مدافع حقوق بشر و عضو موسس كانون مدافعان حقوق بشر, از دو هفته پيش ناپديد شده است. در حال حاضر هيچ اطلاعي از وضعيت اين وكيل برجسته, در دست نيست و خانواده و بستگانش در نگراني به سر مي برند. آقاي سيف زاده به اتهام اقدام عليه امنيت ملي و تاسيس كانون مدافعان حقوق بشر به 9سال زندان و 10سال محروميت از وكالت محكوم شده بود اما او هيچگاه فعاليت هاي خود را به عنوان جرم, تاييد نكرد و در مقابل تصريح كرده بود كه به 6هزار پرونده رايگاني كه دنبال نموده, افتخار مي كند.
مرضيه نيك آرا وكيل آقاي سيف زاده در اين باره نگراني خود را ابراز نموده و چنين گفته است, آقاي سيف زاده 63ساله است و از نظر جسمي وضعيت مناسبي ندارد. ما نگران ايشان هستيم. به گفته نيك آرا, تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر هم کاملاً قانونی بوده است, شهودی در این رابطه وجود دارند و حتی وزیر وقت هم حاضر است و آنها از دادگاه تقاضاي حضور شهود و ارائه شهادت ها را داده اند اما در دادگاه بدوي به هيچيك از اين موارد رسيدگي نشده است.
لازم به يادآوري است كه كانون مدافعان حقوق بشر ايران در سال 1381 توسط تعدادي از وكلا و مدافعان حقوق بشر به رياست خانم شيرين عبادي تشكيل شد و از فعال ترين نهادهاي مدافع حقوق در ايران بوده است.
كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها نگراني خود را نسبت به ناپديد شدن اين وكيل برجسته ابراز مي كند و خواستار رسيدگي به وضعيت وكلاي شريف ايراني و مدافعان حقوق بشر مي باشد كه از پايه اي ترين حق, كه دفاع از حقوق انساني شان مي باشد هم محروم هستند. ازتمام سازمانهاي بين المللي حقوق بشري و همچنين مدافعان حقوق بشر و وكلا براي توقف اين امر و استمرار نقض حقوق وكلاي شريف ايراني همچون آقاي سيف زاده ,نسرين ستوده و ساير وكلاي شريف و زندانيان دربند خواستار بالاترين و بيشترين تلاش و همكاري هستيم .

كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها - 2 ارديبهشت 90

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر