۱۳۹۰ اردیبهشت ۷, چهارشنبه

حاکم شدن جو امنیتی برفضای ملاقات زندانیان سیاسی بند 350

خانواده های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ از افزایش فشارهای امنیتی هنگام ملاقات زندانیان با خانواده هایشان خبر می دهن
براساس خبرهای رسیده به کلمه ، دوشنبه این هفته در زمان ملاقات زندانیان این بند با خانواده هایشان، ماموران امنیتی با حضور در سالن ملاقات کابینی بر گفتگوهای خانواده ها با زندانیان نظارت می کردند .از آنجا که ساعت ملاقات هفتگی خانواده ها با زندانی شان ۲۰ دقیقه در هفته است خیلی از خانواده ها برای بهتر استفاده کردن از این زمان برخی موضوعهای گفتگوی خود با زندانی را یادداشت می کنند تا آنها را فراموش نکنند.
اما این هفته ماموران امنیتی به این موضوع حساسیت نشان دادند و با رفتاری خشن، تعدادی از این دست نوشته ها را از خانواده ها گرفته و بررسی کردند و در مواردی نیز با کلماتی توهین آمیز با برخی از خانواده ها و زندانی هایشان برخورد کرده اند.
گفته می شود آنها به دلیل انتشار بیانیه زندانیان سیاسی این بند در روزهای اخیر به این کار اقدام کرده اند . همچنین ماههاست تلفن های بند ۳۵۰ زندان اوین را از بیم انتقال اخبار زندانیان سیاسی به خارج از زندان قطع کرده اند
این فشارها هر روز بر زندانیان سیاسی و خانواده هایشان بیشتر می شود تا آنجا که جلسه هفتگی قرا ن خوانی خانواده زندانیان نیز طبق خواسته ماموران امنیتی لغو شده است . این فشارها در روزهای اخیر نیز با گماردن نیروهای امنیتی در سالن ملاقات زندان اوین ابعاد تازه ای یافته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر