۱۳۸۹ اسفند ۲۴, سه‌شنبه

خبرهای لحظه به لحظه از چهارشنبه سوری ,کرمانشاه,بروجرد,تهران,شاهین شهر,تهران ساعت ٨ و ٤٥ شب در مناطق جمهوری، گیشا، امیرآباد، ولیعصر، منیریه، شهر آرا.

خبرهای لحظه به لحظه از چهارشنبه سوری ,کرمانشاه,بروجرد,تهران,شاهین شهر,تهران ساعت ٨ و ٤٥ شب در مناطق جمهوری، گیشا، امیرآباد، ولیعصر، منیریه، شهر آرا.

سازمان جوانان کمونیست
٢٤ اسفند ٨٩
خبرهای لحظه به لحظه از چهارشنبه سوری
کرمانشاه: امروز همه محلات بساط چهارشنبه سوری و جشن بپاست. دختر و پسر بیرونند. نیروی انتظامی هم در همه شهر و سر کوجه ها و همه جا مجهز به باتوم و گاز آشک اور و غیره بسیج شده اند. فضا کاملا امنیتی است. در محله دولت آباد حدودا ساعت هشت شب بود که جوانان شعار مرگ بر دیکتاتور دادند. فورا نیروی انتظامی به آنجا ریخت. تا این لحظه که ساعت ٩ و ربع شب است بساط جشن و شادی همچنان ادامه دارد.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
بروجرد:
در بروجرد امسال شلوغ تر از هر سال است. دختر و پسر و زن و مرد بیرون آمده اند. در این شهر محله ای هست در انتهای خیابان تختی که هر سال چهارشنبه سوری مردم در آنجا جمع میشوند. امسال همه به آنجا رفته اند. نیروهای انتظامی چهارراه ها را می بندند که مردم نروند. اما مردم از راههای مختلف خودشان را میرسانند.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
تهران:
سلسبیل ساعت ٧ و نیم اوج شلوغی بود. مردم سطل زباله ها را آتش زدند و تابلوها را شکستند. مزدوران حکومت از دست جوانان بشدت عصبانی اند. حداقل ده نفر را حوای ساعت ٨ و نیم دستگیر کردند. گفته میشود که یک ماشین نیروهای سرکوب را هم مردم در این منطقه به آتش کشیدند.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
شاهین شهر:
درپی حمله وحشيانه نيروی انتظامی به جوانانی كه سر خيابان فردوسی مشغول رقص و پايكوبی بودند دامنه اعتراضات به تمام شاهين شهر كشيد. درحال حاضر درگيری شديد در فردوسی و مخابرات اتفاق افتاده و پليس چندبار شليك هوايی كرده است. شاهين شهر از حالت چهارشنبه سوری خارج شده و بيشتر شبيه وضعيت ليبی و بحرين است. مزدوران گارد ويژه سپاه در پارك بانك استان كمين كرده و هر لحظه ممكن است به مردم حمله كنند.
منبع خبر: صفحه فیس بوک تهران قاهره دیکتاتور باید بره
تهران
فریاد مرگ بر دیکتاتور مردم در شهرک غرب و گیشا
حضور نیروهای رژیم با موتور، سرکوبگران در حال تماشا هستند و جرات دخالت ندارند.
از خبرهای فیس بوکی
تهران
نازی آباد شلوغ بود. مردم کپسول های گاز کوچک را منفجر میکردند. بسیج دخالت کرد. مردم بطرف نیروهای انتظامی ترقه پرتاب میکردند. جشن و شادی بر پا بود. کلا در خزانه و نازی آباد خیلی شلوغ بود و هنوز همه جا دود است. در بازار دوم نازی آباد هنوز جوانان جمعد.
در رودکی جوانان مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای گفتند و یک درگیری موضعی شد.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
تهران ساعت ٨ و ٤٥ شب
در مناطق جمهوری، گیشا، امیرآباد، ولیعصر، منیریه، شهر آرا. دختر و پسر بیرون ریخته اند و بساط موزیک و رقص و شادی راه انداخته اند. ترقه می اندازند اما نیروهای انتظامی نظاره میکنند و جرات نزدیک شدن به آنها را ندارند. مردم بی اعتنا به مامورین رژیم رقص وشادی میکنند. مغازه ها همه جا تعطیل بود. الان بتدریج خیابانها بطرف خلوت شدن میرود و بساط ترقه انداختن و موزیک و جشن به پشت بامها منتقل شده است. نیروهای انتظامی را در اتوبوسها و مینی بوس ها میبینی که مستاصل و در حال چرت زدن هستند. اما در هر حال آنقدر نیرو آورده بودند که فضای امنیتی ایجاد کرده بودند.
همین الان هر لحظه ده نارنجک منفجر میشود. جشن دختر و پسر و رقص و موزیک یعنی مرگ بر جمهوری اسلامی.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
رودسر: ٨ و نیم شب
در ساحل دریای خزر در رودسر هستم. دختر و پسر در دست هم هستند. ترقه می اندازند، آتش روشن کرده اند. شادی میکنند، موزیک پخش میکنند و میرقصند و حسابی شلوغ است. یگان ویژه و نیروی انتظامی و سپاه همه راههای منتهی به طرف ساحل را بسته اند. ولی مردم پیاده میروند. سپاه و لباس شخصی ها با موتور در داخل شهر در حال گشت هستند. اصلا قابل توصیف نیست که چگونه تحت حکومت ضد زن و ضد شادی و مرتجع تظاهرات ما با شادی و جشن به ساحل دریا کشیده شده است.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
سنندج: ساعت ٨ شب
شهر سرخ سنندج یكپارچه در آتش و شعار مرگ بر دیكتاتور و مبارك بن علی نوبت سید علی است.
تظاهرات مردم شهر از ساعت ۵ بعد از ظهر شروع شد است. خیابانهای كمبربندی ٢۵٬ شهریور، فیض آباد به طرف كار آموزی تا خیابان فرح توسط مردم و جوانان شهر مسدود شده است. هزاران نفر از مردم از خانه ها بیرون آمده و در خیابانها شادی و رقص و پایكوبی میکنند.
مردم در ٢۵ شهریور به شهرداری حمله كردند و شیشه های شهرداری را شكستند به٬ دهها ماشین از نیروهای سركوبگر رژیم حمله شده و مردم شیشه های آنها را شکستند.
نیروهای رژیم جز در صفهای ۵٠ تا ٦٠ نفره جرات نزدیك شدن به مردم را ندارند٬ و مردم هم با سنگ و چوب و هر چیزی كه بدست می آورند به آنها حمله می كنند.
آخرین خبر در ساعت ٨ و ربع شب این است كه در ٢۵ شهریور صدای مرگ بر دیكتاتور شهر سنندج را می لرزاند.
منبع خبر: کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری
رشت: ساعت ٧ عصر
تظاهرات مردم شروع شده است. مردم آتش روشن کرده و از روی آن میپرند. با گسترش تجمع شعار مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور هم شروع شده است.
منبع خبر: صفحه فیس بوک تهران قاهره دیکتاتور باید بره
تهران: ٧ و نیم عصر
از طرف میدان انقلاب بطرف میدان آزادی نیروهای گارد ویژه و باتوم بدست پر هستند. سر همه خیابانها بطرف ستارخان و میدان توحید و همه جا نیروی انتظامی است. در گروهای سی نفره هستند و سرشان را پوشانده اند و فقط چشمشان بیرون است. من شمردم ٢١٦ موتور سوار دو ترکه میرفتند. آنها هم سرشان را پوشانده بودند و فقط چشمشان بیرون بود. اما جوانها ترقه روشن میکنند و هر از چند گاه از اینطرف و آنطرف صدای ترقه بلند است.
رودسر: ساعت ٧ شب
من الان در مرکز شهر رودسر از توابع گیلان هستم. جمعیت زیاد دختر و پسر، زن و مرد، پیر و جوان برای شادی بیرون آمده اند , و از میدان شهرداری تا میدان سپاه پر از مردم است. آنقدر یگان ویژه و نیروی انتظامی و موتوری بیرون ریخته اند که شاید به اندازه یک سوم جمعیت باشیند.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
تهران: میدان انقلاب در مسیر خیابان آزادی. مردم و خصوصا جوانان دارند کم کم می آیند. نیروی انتظامی هم دارد بساطش را پهن میکند.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
تهران: ساعت ٦ عصر. ستارخان. نيروي انتظامي زيادي در همه جا مستقر است. مغازه ها را به زور بسته اند است. جلوي موتور سوارها را خيلي جاها ميگيرند كه مبادا در تدارك برنامه اي باشند. شهر حالت حكومت نظامي دارد. همه جا صحبت از شب است.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
تهران: ساعت پنج و نيم عصر مركز شهر همدان. جوانان زيادي بيرون آمده اند که جشن چهارشبنه سوری را برپا کنند و مامورين جمهوري اسلامي هم همه جا مستقر شده اند.
منبع خبر: حزب کمونیست کارگری
تهران:
در صادقیه و میدان امام حسین نیروهای انتظامی مستقر شده اند و خودروهای نظامی را در اطراف پارک کرده اند. عده ای از لباس شخصی ها نیز به همراه موتورهای خود، اینطرف و آنطرف میروند.
تعطیلی مدارس پیش از ظهر و همینطور تعطیلی زودهنگام بسیاری از ادارت خصوصی و دولتی ترافیک سنگینی را در سرتاسر تهران ایجاد کرده که همین موضوع باعث نگرانی نیروهای امنیتی شده است چرا که انتقال و رفت و آمد آنها از نقطه ای به نقطه دیگر با دشواری روبرو خواهد شد.
با وجود اینکه طبق اعلام قبلی قرار است با تاریک شدن هوا مراسم چهارشنبه سوری برگزار شود اما از همین حالا صدای انواع و اقسام مواد محترقه و نارنجک و ترقه از تمامی نقاط به گوش می رسد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر