۱۳۸۹ اسفند ۱۴, شنبه

روز 17 اسفند، برای مطالبات زنان و در حمایت از دو بانوی سبز به خیابان می‌آئیم

شورای هماهنگی راه سبز امید طی بیانیه‌ای از همراهان جنش سبز خواسته در اعتراض به زندانی بودن دو بانوی سبز در تجمع‌های روز 17 اسفند شرکت کنند.
شورای هماهنگی راه سبز امید طی بیانیه شماره پنج خود، روز سه شنبه ۱٧ اسفند، برابر با هشتم مارس را فرصت دیگری برای پیوند «روزجهانی زن» با جنبش سبز مردم ایران در پیگیری مطالبات جامعه زنان دانسته و از همراهان سبز خواسته است در همراهی با فعالان و نهادهای حوزه زنان و در اعتراض به زندانی بودن دو بانوی سبز و رهبران جنبش در تجمع‌های این روز شرکت نمایند.
این شورا با تقدیر از احساس وظیفه و شور مردم نسبت به وضعیت آقایان موسوی و کروبی و همسران‌شان، تاکید کرده که تا «آزادی این رهبران» باید به اعتراضات به هر شیوه‌ای که ممکن است ادامه داد تا حاکمیت دریابد که به بند کشیدن آن‌ها فقط یک مطالبه دیگر بر فهرست مطالبات تاریخی جنبش سبز می افزاید و آنهم «آزادی رهبران جنبش» است.
این بیانیه «شهادت ندا آقاسلطان» را شاهدی بر حضور فعال زنان در جنبش سبز دانسته و یادآور شده که این حضور را می‌توان در همه جا دید، از کهریزک تا اوین، از صبوری مادران وهمسران هزاران زندانی تا همراهی زهرا رهنورد و فاطمه کروبی که امروز به همین دلیل به بند اسارت و زندان گرفتار آمده‌اند.
شورای هماهنگی راه سبز امید تصریح کرده است: «این جنبش در پی دستیابی به جامعه ای است که در آن زنان همپای مردان از همه حقوق انسانی و منزلت اجتماعی و سیاسی برخوردار شوند و هیچگونه تبعیضی آن‌ها را از حضور فعال درعرصه عمومی محروم نکند.»
این بیانیه همچنین اشاره دارد به ویراست دوم منشور جنبش که به امضای دو رهبر زندانی رسیده و در آن تصریح شده: «حضور مؤثر زنان در جنبش سبز را باید فرصتی برای برداشتن گام هایی بلندتر در جهت رفع تبعیض‌های جنسیتی و تحقق مطالبات برحق آنان شمرد.»
منبع: جرس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر