۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

درگیری شدید میان معترضان و نیروهای امنیتیکشته شدن یک نفر در تهران و دستگیری کوتاه مدت فائزه هاشمی

خبرهای رسیده از تهران پایتخت ایران حاکی از آن است که در درگیرهای امروز یکشنبه 20-2-2011 در این شهر میان معترضان و نیروهای امنیتی، یک نفر بر اثر برخورد گلوله کشته شده است. یک نفر دیگر نیز بالای پل پارک وی تیر خورده که از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست. فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان ایران نیز که در تظاهرات حضور داشت بعد از ظهر امروز در تقاطع فاطمی توسط نیروهای امنیتی دستگیر و پس از مدتی آزاد شد .
"شورای هماهنگی راه سبز امید" و دیگر گروه های اصلاح طلب ایرانی از مردم خواسته اند به منظور گرامیداشت دو کشته شده تظاهرات 25 بهمن، روز یکشنبه اول اسفند 20-2-2011 در تظاهرات سراسری در میادین اصلی تهران و دیگر شهرهای ایران حضور پیدا کنند.
دوشنبه 14-2-2011 معترضان ایرانی برای اعلام حمایت از انقلاب های مردمی در تونس و مصر در تهران و شمار دیگری از شهرهای ایران از جمله اصفهان ، شیراز ، کرمانشاه، رشت و اهواز تظاهرات برپا کردند که در اثر برخورد نیروهای امنیتی با معترضان، دو نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی و بازداشت شدند.
به گفته شاهدان عینی بر اثر شلیک این نیروها که مجهز به سلاح گرم بودند، یک نفر از معترضین در میدان هفت تیر به شهادت رسید. همچنین بر اثر درگیری ها در میدان هفت تیر تعدادی دیگر از مردم نیز مجروح شدند. خبر هایی نیز از شنیده شدن صدای تیراندازی در حوالی خیابان عباس آباد در تهران شنیده است.
شاهدان عینی می گویند جمعیت معترضان در خیابان ولی‌عصر و خیابان میرداماد در حال افزایش است و این برای نخستین بار است که مردم تلاش می‌کنند خود را به ساختمان تلویزیون ایران نزدیک کنند.
همچنین معترضان در حوالی میدن انقلاب در حالی که به سوی میدان انقلاب در حال حرکت بودند اقدام به سر دادن شعار دادن کردند که با یورش نیروهای موسوم به لباس شخصی و نیروهای گارد ویژه مواجه شدند . ماموران امنیتی با باتوم به سوی تظاهر کنندگان یورش بردند و آنها را مورد ضرب وجرح قرار دادند. در این یورش حداقل یک زن جوان توسط دستگیر شد.
ای میدان ونک نیز گزارش شده است معترضان با حمله به یک ون نیروی انتظامی تعدادی از دستگیر شدگان را نجات دادند.
همچنین از تهران خبر رسیده که خطوط تلفن همراه در مرکز شهر قطع شده است و امکان ارتباط تلفنی معترضان وجود ندارد. سرعت اینترنت‌ نیز در کل شهر به شکل چشمگیری کاهش یافته است. برخی خبرها از قطع کامل اینترنت در خیابان انقلاب تهران خبر داد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر