۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

پیشنهاد برگزاری استثنایی یک هفته زودتر چهارشنبه سوری

ابتدا اجازه دهید به این نکته اشاره کنم که از نظر من نباید منتظر رسیدن یک رویداد در تقویم  باقی موند. تجربه سایر کشورها نشون داده که با تظاهرات ممتد میتوان پیروز شد.
تظاهرات هر روزه دقیقا همانند مشت های پی در پی بر ملاج  حکومت عمل میکند و اگر بصورت مداوم ادامه پیدا بکند منجر به گیج شدن حکومت میشه و اجازه آنالیز و تصمیم عاقلانه را از سران حکومت میگیرد. و در نهایت میتواند در مدت زمانی کوتاهی منجر به اشتباهات پی در پی و در نهایت ریزش نهایی حامیان و سران حکومت و در نهایت سقوط خود حکومت بشود.
از اینرو پیشنهادی دارم که امیدوارم مورد استقبال یاران سبز قرار بگیرد.
پیشنهاد این است که امسال چهارشنبه سوری را ۱ هفته زودتر برگزار میکنبم و آنرا تا تاریخ معمولی چهارشنبه سوری هر شب ادامه دهیم.
این پیشنهاد نباید برای ما باعث تعجب بشود چرا که یکی از مقاصد و اهداف اصلی ما غیر معمول   نشان دادن مراسم چهارشنبه سوری در امسال است. اگر به یاد داشته باشیم در سال پیش علیرغم استقبال مردم  برای پرشورتر برگزار کردن چهارشنبه سوری، ولیکن، از آنجاییکه این شب به طور معمول دارای ویژگی های آتش بازی خاص خود میباشد، نتوانستیم تمایز و جلوه خاص و اعتراضی به این مراسم در مقایسه با چهارشنبه سوریهای سالهای قبل بدهیم و به قول یکی از دوستان تنها فهمیدیم که تعداد و قدرت ترقه ها بیشتر از سالهای پیش بود..
تاریخ معمول چهارشنبه سوری امسال(سه شنبه آخر سال) 24 اسفند میباشد. با یک هفته زودتر برگزار کردن چهارشنبه سوری در 17 اسفند. و ادامه آن به صورت هر شب یا یک شب در میان میتوان هم شور بیشتری به ادامه اعتراضات مردم داد و هم بر ترس حکومت برای شب اصلی یا شب آخر که همان روز معمول چهارشنبه سوری هست بیش از پیش افزود.
اجازه بدهید که روز عاشورای سال پیش را یاد آور بشوم که بدون شک فوت مرحوم  منتظری دقیقا چند روز پیش از روز عاشورا اثر فوق العاده ای بر افزایش شور و انرژی مردم در حماسه عاشورای 88 داشت.
همچنین، با یک هفته زودتر برگزار کردن چهارشنبه سوری هیچ بهانه ای برای حکومت برای عادی جلوه دادن این شب در رسانه ها باقی نمیماند.
باید این موضوع را قبول بکنیم که صدای ترقه ها وآتش بازیهای چهارشنبه سوری  همراه با فریاد مرگ بر دیکتاتور و الله اکبر  شبانه  مردم به طور همزمان اقتدار،  نشاط و ایمان جنبش مردمی ایران را برای به زانو درآوردن حکومت خامنه ای نشان خواهد داد.
=====================================
پی نوشت: نکته فابل ذکر اینست که بواسطه ویژگیهای خاص چهارشنبه سوری و استفاده از مواد محترقه باید در ساخت و استفاده از آن احتیاط کامل داشت و  نباید موجب خسارات مالی به اماکن عمومی و یا خصوصی شد تا بهانه ای برای مزدوران رژیم  در تلویزیون و رسانه ها باقی نماند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر