۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

با تاریک شدن هوا در پایتخت، تعداد معترضان افزایش یافته .

وبسایت های نزدیک به مخالفان دولت ایران نوشتند: "با تاریک شدن هوا در پایتخت، تعداد تجمع های معترضان و تعداد افراد شرکت کنننده در این تجمع ها، افزایش یافته است."
17:45 در ویدئوی جدیدی که بر روی سایت یوتیوب قرار گرفته، تصویری از در آهنی نصب شده در سر کوچه منتهی به منزل میرحسین موسوی مشاهده می شود. وبسایت کلمه، دیروز به نقل از "کارمندان نهاد ریاست جمهوری" نوشته بود که همزمان با عزل محافظان آقای موسوی، عملیات نصب میله های آهنی در برابر منزل شخصی او آغاز شده است.
17:40 وبسایت های نزدیک به مخالفان دولت ایران نوشتند: "با تاریک شدن هوا در پایتخت، تعداد تجمع های معترضان و تعداد افراد شرکت کنننده در این تجمع ها، افزایش یافته است."
17:30 وبسایت "عدالت برای ایران" با انتشار بیانیه ای از مردم ایران خواست که در شناسایی کسانی که به سوی معترضان شلیک می کنند، به این نهاد کمک کنند. امروز گزارش های تایید نشده ای از تیراندازی به معترضان در میدان هفت تیر تهران و کشته شدن یک نفر در این میان، حکایت داشت.
17:25 شاهدان عینی از تهران می گویند که امروز از برخی از ماشین های آمبولانس برای بازداشت معترضان استفاده شده است.
17:18 شاهدان عینی از شیراز می گویند: "امروز تجمعات شیراز از روز 25 بهمن گسترده تر بود."‬
17:15 شاهدان عینی از شیراز می گویند: "امروز حضور افراد مسن در تظاهرات گسترده بود. افراد مسن هنگامی که مشاهده می کردند فردی بازداشت شده، دخالت می کردند و زمینه آزادی آن ها را فراهم می کردند. در نمونه ای یک زن مسن در یک ماشین ون را باز کرد و افراد بازداشت شده را به بیرون هدایت کرد."
17:05 وبسایت جرس، در گزارشی جدید نوشت: "تجمعات مردمی اول اسفند به رغم تمام فشارهای امنیتی."
17:00 در جدیدترین ویدئوی منتشر شده در وبسایت یوتیوب، صدای معترضان شیرازی شنیده می شود که شعار "الله اکبر" سر داده اند و یکی از تقاطع های این شهر با ترافیک شدید مواجه شده است.
16:40 یک شاهد عینی از اصفهان به بی بی سی فارسی گفت که وضعیت شهر اصفهان امروز "شبیه به حکومت نظامی" بود و علاوه بر متوقف شدن دریافت امواج ماهواره، دسترسی به اینترنت و امکان برقراری تماس تلفنی از طریق موبایل، به شدت مختل شده است.
16:35 یک شاهد عینی از تهران به بی بی سی فارسی گفت که فضای میدان ولیعصر تهران همچنان "غیر عادی" است.
16:29 خبرگزاری فارس از آزاد شدن فائزه هاشمی، نماینده سابق مجلس ایران خبر داد. دقایقی پیش، این خبرگزاری به همراه خبرگزاری ایرنا، از بازداشت خانم هاشمی (دختر اکبر هاشمی رفسنجانی) خبر داده بودند.
16:25 شاهدان عینی از تهران از مشاهده "خودروهای نفربری" خبر داده اند که پیش تر در سطح شهر دیده نشده بود.
16:23 شاهدان عینی از اصفهان تعداد تجمع کنندگان امروز در حوالی دروازه شیراز این شهر را صدها نفر عنوان می کنند.
16:20 یک شاهد عینی از شهر مشهد می گوید که در بلوار وکیل آباد این شهر، حضور چشمگیر نیروهای امنیتی مشاهده می شود و با وجود حضور مردم در خیابان های شمالی این شهر، نیروهای امنیتی از شکل گیری تجمع های اعتراضی جلوگیری می کنند.
16:12 صفرعلی براتلو، سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران، به خبرگزاری فارس گفته که خبر کشته شدن یک نفر در تهران کذب است.
16:08 شاهدان عینی می گویند در محله سعادت آباد صدای تیراندازی شنیده شده است.
16:04 وب سایت کلمه گزارش داده: "تجمع های غیر متمرکز مردم تهران با تاریکی هوا رو به گسترش است و لحظه به لحظه بر حضور مردم در برخی از نقاط تهران از جمله خیایان ولی عصر، چهار راه پاک وی، میرداماد و میدان هفت تیر در حال افزایش است."
15:50 شاهدان عینی از میدان ونک تهران می گویند که نیروهای امنیتی با پرتاب گاز اشک آور سعی در جلوگیری از شکل گیری تجمع معترضان دارند.
15:42 سحام نیوز، وبسایت نزدیک به مهدی کروبی نوشت: "خیابان مطهری رشت امروز شاهد درگیری شدید مردم معترض با نیروهای امنیتی و لباس شخصي‌ها در این شهر بود."
15:38 خبرگزاری ایرنا، دقایقی پیش از بازداشت فائزه هاشمی، دختر اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داد.
15:35 شاهدان عینی متعدد، خبر مربوط به تیراندازی در میدان هفت تیر تهران را تایید کرده اند.
15:31 یک شاهد عینی از شهر مهاباد می گوید که "نیروی نظامی برای بدست گرفتن کنترل اوضاع شهر مهاباد، به صورت مستقیم به سمت تظاهرات کنندگان آتش گشودند."
15:25 وبسایت جرس به گزارش از شاهدان عینی نوشت: "شهادت یک نفر بر اثر تیراندازی نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر."
15:12 یک شاهد عینی از تهران می گوید: "جمعیت معترضان در خیابان ولی‌عصر و خیابان میرداماد در حال افزایش است و این برای نخستین بار است که مردم تلاش می‌کنند خود را به ساختمان تلویزیون ایران نزدیک کنند."
15:10 خبرگزاری فارس؛ "يك تروريست كه مواد تخريبی به همراه داشت در تهران دستگير شد."
15:08 هرانا، خبرگزاری فعالان حقوق بشر در ایران، در خبری نوشت: "امروز در تیراندازی مستقیم نیروهای امنیتی در میدان هفت تیر تهران، یک نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفت."
15:00 گزارش ها از تهران، از شکل گیری تجمع های اعتراضی و وقوع درگیری در برخی از نقاط پایتخت از جمله میدان هفت تیر و میدان انقلاب حکایت دارد.
14:56 همزمان با اخبار مربوط به ناآرامی های امروز در تهران و چند شهر دیگر ایران، در خارج از این کشور نیز امروز برگزاری تجمع های اعتراضی در بیش از 20 شهر جهان گزارش شده است.
14:52 وبسایت کلمه در خبری، تعداد نیروهای امنیتی مستقر در خیابان های تهران را با روزهای خرداد و تیر سال گذشته مقایسه کرده است.
14:32 تعدادی از وب سایت های رسمی نهادهای حکومتی ایران از جمله وب سایت رهبر جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دسترس خارج شده است. به نظر می رسد دلیل این مسئله حمله های اینترنتی مخالفان حکومت باشد.
14:28 تجمع معترضان در خیابان ملاصدرای شیراز و حمله نیروهای موتورسوار

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر