۱۳۸۹ اسفند ۲, دوشنبه

دستگیری ۱۵۰ نفر در تجمع اعتراضی روز یک اسفند در رشت .

جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی- در پی اعلام حضور معترضین در روز اول اسفند، هزاران تن از مردم شهر رشت در گرامی داشت کشته شدگان تظاهرات ۲۵ بهمن به خیابان ها آمدند.
به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، مردم رشت امروز در حالی به راهپیمایی اعتراضی پرداختند که از ظهر امروز صد ها تن از نیروهای شبه ‌نظامی بسیجی سوار بر موتورسیکلت در سرتاسر مسیر تظاهرات در خیابان مطهری به نگهبانی مشغول بودند. بنابراین گزارش، نیروهای سرکوبگر که معترضین را با الفاظ رکیک خطاب قرار می دادند، اقدام به تصویر برداری از افرادی نموده که در تجمع امروز حضور داشته اند. عصر روز یک اسفند و با شکل گیری اولین گروه های مردمی شبه نظامیان بسیجی در دسته های چند ده نفره پیاده و سواره به میان مردم هجوم برده و با زنجیر به ضرب و شتم تظاهر کنندگان پرداختند. گفته می شود، نیروهای انتظامی که به شکلی بی سابقه و پرتعداد در مسیر حضور داشته اند تنها نظاره گر بوده و مسئولیت انتقال افراد بازداشت شده را بر عهده داشته اند.
در فاصله زمانی ساعت ۵ تا هفت غروب، درگیری های کوچکی میان تظاهرکنندگان و نیروی بسیج رخ داده است. همچنین بنابر گفته های حاضرین در محل، نزدیک به ۱۵۰ تن از شهروندان معترض که در این راهپیمایی های پراکنده حضور داشته اند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به مکانی نامعلوم منتقل شده اند.
این منبع که خود یکی از بازداشت شدگان این روز بوده است می گوید «توسط سرباز نیروی انتظامی دقایقی پس از دستگیری آزاد شده است». این در حالی است که افراد بازداشت شده، که در ون های مخصوص حبس شده بودند، به مکانی نامعلوم انتقال یافته و تا لحظه تنظیم این خبر از وضعیت آنها اطلاعی در دست نیست.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر