۱۳۸۹ اسفند ۱, یکشنبه

درگیری های شدید و حضور نیروهای امنیتی در نقاط مرکزی تهران

يكشنبه, 01 اسفند 1389
(اول اسفند لحظه به لحظه) -میدان ولیعصر به صورت کامل و بخش هایی از خیابان آزادی در دست مردم است. پیاده روها آکنده از آزادیخواهان است و لباس شخصی ها می گریزند. دود و آتش این مناطق را فراگرفته و نیروهای امنیتی به سوی مردم تیراندازی می کنند.
- این گزارش مرتب تكمیل خواهد شد  ( گزارش وب سایت های خبری و شاهدان عینی )
- نیروهای نظامی برای بازگرداندن کنترل از دست رفته‌ی شهر مهاباد به‌ سوی مردم آتش گشوده‌ و گزارشها حاکی از آنست که‌ شماری از تظاهرکنندگان با شلیک مستقیم نیروهای نظامی مجروح شده‌ و دهها تن نیز بازداشت شده‌اند. طبق گزارشات رسیده‌ یک زن در میان کشته‌ شده‌ها بوده‌ و شمار مجروحین نیز بیش از 4 نفر بوده‌ است.
- در شهر سقز ادامه‌ی اعتراضات تا جایی پیش رفته‌ بود که‌ بیش از 70% بازار تعطیل و کسبه‌ی بازار علیرغم فشار مامورین حاضر به‌ گشودن مغازه‌های خود نبودند.
- یک شاهد عینی از اصفهان گزارش کرده‌ که وضعیت امروز این شهر "شبیه به حکومت نظامی" بود.
- یک گزارش تایید نشده از به آتش کشیدن یک خودرو نیروی انتظامی در مهاباد توسط معترضان حکایت دارد.
- صفرعلی براتلو، سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران کشته شدن یک نفر در میدان هفت تیر تهران را تکذیب کرد و به خبرگزاری فارس گفت که «اصلاً درگیری در پایتخت وجود نداشته است
- CNN- Iran Protests, Tehran - 20 Feb 2011+video كزارش ویدیویی از سی ان  ان
- احمدرضا رادان،جانشين فرمانده نيروي انتظامي از کشف يك بسته حاوي مواد منفجره مجهز به چاشني الكترونيكي و يك قبضه كلت كمري همراه با صداخفه‌كن اطراف يكي از دانشگاههاي تهران خبر داد.
- خبرگزاری فارس از آزادی فائزه هاشمی خبر داد و نوشت: «فائزه هاشمي كه در حال هدايت عده‌اي ضدانقلاب و آشوبگر دستگير شده بود با طرح اين ادعا كه براي خريد لباس به خيابان ولي عصر آمده بود، آزاد شد.»
- سحام نیوز به نقل از شاهدان عینی از اقدام برخی هواداران »حکومت» برای تجمع درب منزل مهدی کروبی، خبر داده است.
- ای میدان ونک نیز گزارش شده است معترضان با حمله به یک ون نیروی انتظامی تعدادی از دستگیر شدگان را نجات دادند.
- فائزه هاشمی دختر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس خبرگان ایران نیز که در تظاهرات حضور داشت بعد از ظهر امروز در تقاطع فاطمی توسط نیروهای امنیتی دستگیر و پس از مدتی آزاد شد .
- لباس شخصی ها با قمه و زنجیر به مردم رشت تو خیابون مطهری حمله کردن اما جوانان هنوز مقاومت میکنن.
- عصر امروز در مهاباد در یک جنگ و گریز خیابانی ، نیروهای امنیتی به سوی مردم شلیک مستقیم کردند که در این بین یک زن میانسال کشته و سه نفر دیگر به شدت زخمی شدند .
- تجمع‌های غیر متمرکز مردم تهران با تاریکی هوا رو به گسترش است و لحظه به لحظه بر حضور مردم در برخی از نقاط تهران از جمله خیایان ولی عصر، چهار راه پاک وی، میرداماد و میدان هفت تیر در حال افزایش است.
- از تهران گزارش می‌کنند که معترضان شعارهای تندی علیه رهبر ایران می‌دهند.
- احمدرضا رادان : وضعيت تهران به لحاظ امنيتي عادي است .جانشين فرمانده نيروي انتظامي از دستگيري فردي كه قصد تخريب و ترور در تهران را داشت، خبر داد.
- برخی از شاهدان عینی از رشت، شمار افراد شرکت کننده در این راهپیمایی را بیش از روز ۲۵ بهمن برآورد کرده‌اند.
- حضور گسترده اما غیر متمرکز مردم در تمام نقاط تهران موجب سر در گمی نیروهای نطامی، امنیتی و انتظامی شده است.
- براساس یک خبر هنوز تاییدنشده، در میدان ۷ تیر یک نفر از معترضین براثر شلیک نیروهای انتظامی و امنیتی به قتل رسیده است.
- بر خلاف ۲۵ بهمن، لباس‌شخصی‌ها، بسیجی‌ها، یگان‌ویژه و همه ماموران امنیتی به سلاح‌های گرم مسلح هستند.
- ماموران انتظامی و امنیتی مشغول فیلم‌برداری از مردم هستند. تا به کسی شک می‌کردند به سرعت به او حمله‌ور شده و مورد بازجویی قرار می‌دهند.
- از میدان انقلاب ینز خبر می رسد که لباس شخصی ها از کتاب فروشی های حوالی دانشگاه تهران می خواهند تا هرچه سریع تر مغازه های خود را تعطیل کنند. در مقابل دانشگاه تهران و دانشگاه شریف نیز تعداد زیادی از خودروهای انتظامی و موتورهای یگان های ضد شورش مستقر شده اند.
- در محدوده صدا و سیما که بخشی از نیروهای سپاه که پادگان آنها در پایین سازمان صدا و سیما قرار دارد، مسئولیت حفاظت از این سازمان را برعهده گرفته اند. گستردگی مسیرهای تظاهرات امروز تمرکز نیروهای امنیتی را برهم ریخته و خودروهای آنان در تمام این مسیرها در حال رفت و آمد هستند.
- با پایان یافتن ساعت کاری ادارات و سازمان ها هر لحظه بر تعداد مردم اضافه می شود
- تجمع گروهی از شهروندان معترض در خیابان توانیر تهران . بنابراین گزارش شهروندان در دسته های ده ها نفری شعار الله اکبر و مرگ بر دیکتاتور سر می دهند و دست های خود را به علامت پیروزی بالاگرفته اند.
- مخابرات تماس تلفن از خارج ایران به برخی نقاط تهران ( تماس با تلفنهای ثابت ) را از دقایقی پیش قطع کرده است. در برخی نقاط هم قطعی موبایل گزارش شده است.
- شهر مهاباد  شلوغ شده و مخالفان دولت در چند خیابان اصلی این شهر تجمع کرده‌اند و و با آتش زدن لاستیک و سطل های زباله خیابانها را بسته اند.» وی باضافه کردکه از سنندج نیز برخی «تحرکات مردمی» گزارش شده است.
- حوالی ساعت چهار بعد از ظهر به وقت تهران، شاهدان در میدان ولیعصر و بولوار کشاورز از شکل‌گیری تجمعات و پرتاب گاز اشک‌آور خبر دادند.
- لباس شخصی ها حضور گسترده ای در میدان ونک دارند و شعار حیدر حیدر می دهند.
- نیروهای امنیتی در خیابان سهروردی اقدام به شلیک تیر هوایی و گاز اشک‌آور کرده‌اند. همچنین درگیری میان نیروهای امنیتی و جمعی از معترضان در اطراف جام جم رخ داده است. نخستین فیلم‌های منتشر شده از تهران از حضور صدها تن از نیروهای ضد شورش موتورسوار در خیابان ولی عصر حکایت دارد.
-  گزارشها از برگزاری تجمعاتی در شهرهای اصفهان، شیراز، مریوان و مهاباد حکایت دارد.
- جرس: خطوط تلفن همراه در مرکز شهر قطع شده است و امکان ارتباط تلفنی معترضان وجود ندارد.سرعت اینترنت‌ نیز در کل شهر به شکل چشمگیری کاهش یافته است.
- دویچه وله: ساعت ۲ به بعد جو تهران به شدت امنیتی شده است. تعداد نیروهای امنیتی حاظر در خیابان آزادی حدود دو برابر روز ۲۵ بهمن است. جالب است که برای اولین‌بار نیروهای گارد ویژه در خیابان آذربایجان هم مستقر شده‌اند. در خیابان "اسکندری"، موتورسواران گارد ویژه مدام بالا و پایین می‌روند. ظاهرا محل نهایی تجمع در میدان آزادی اعلام شده است
- گزارش ها حاکی است که تجمع های پراکنده معترضان در تهران آغاز شده است و برخی نيز مقابل رادیو و تلویزیون دولتی ایران اقدام به سر دادن شعار کرده اند.
- تا کنون 3 نفر زخمی شدند اما از تلاف احتمالی و دستگیری ها به هیچ عنوان آمار دقیقی نیست. مردم به سوی نیروی های امنیتی گلوله های آتشین پرتاب می کنند و هرلحظه گوشه ای از خیابانها درگیری و جنگ گریز می شود. ماشین ها با بوق ممتد و کر کننده از تظاهرات حمایت می کنند. لباس شخصی ها با موتور به صفوف تظاهرکندگان حمله بر شدند اما مردم با واکنشی شدید آنها را فرار دادند. تهران در آتش است.
محورهای انقلاب – ولی عصر و در ميدان هفت تير و همچنين در خيابان سهروردی تجمعاتی شکل گرفته و مردم شروع به شعار دادن و فرياد الله اکبر هستند.
- بر اساس اين گزارش ها، نيروهای نظامی و گارد ضد شورش با دهها دستگاه موتور سيکلت ميدان ولی عصر را بسته اند.
- نیروهای ضد شورش، امنیتی، انتظامی، لباس شخصی و بسیج در سطح شهر حضور پرشماری دارند و فضای شهر امنیتی است.
- تظاهرات روز یکشنبه در حالی انجام می شود که میر حسین موسوی در حصر کامل خانگی قرار دارد و مهدی کروبی از حمله موتورسوارها به منزل مسکونی اش خبر داده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر