۱۳۸۹ اسفند ۴, چهارشنبه

سایت صدای آمریکا «هک» شد

ساعاتی پیش سایت «صدای آمریکا» و ده‌ها سایت وابسته به این مجموعه هک شد. در تمام دامنه‌های صدای آمریکا، گروهی که خود را «ارتش سایبری ایران» معرفی می‌کند، مسئولیت حمله را برعهده گرفته است.
هکرهای ارتش سایبری ایران در این صفحه عکسی را قرار داده‌اند که روی آن به فارسی و انگلیسی نوشته شده است: «ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم».
هکرهای ارتش سایبری ایران همچنین در این صفحه با انگلیسی شکسته بسته ای خطاب به هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، نوشته‌اند: «خانم کلینتون، آیا می‌خواهی صدای ملت‌های سرکوب شده را از قلب آمریکا بشنوی؟ جهان اسلام نیرنگ آمریکا را باور نمی‌کند. به شما می‌گوییم که دخالت در کشورهای اسلامی را متوقف کنید.»
به نوشته صدای آمریکا این خطاب به اظهارنظر خانم کلینتون بر می گردد که پیشتر در زمان افتتاح تویتر فارسی و عربی وزارت خارجه گفته بود: ما می خواهیم با جوانانی که مانند جوانان آمریکایی دنبال حقوق خود برای ابراز عقیده هستند همراه باشیم.
در ساعاتی که صدای آمریکا هک شده بود تقریبا همه وبسایتهای حوزه صدای امریکا به سایت اصلی (voanews.com) بازمی گشت که همین عکس را نشان می داد. هکرهای ارتش سایبری ظاهرا حساب کاربری کسی که دامنه ها به نام او ثبت شده هک کرده اند و از طریق آن تمام وبسایتها را تغییر مسیر داده اند.
به نظر می رسد که بجز درگیری عمومی سیاسی هکرهای ارتش سایبری با آمریکا، از دید داخلی این اقدام در واکنش به مصاحبه‌ هفته گذشته صدای آمریکا با حجه الاسلام سید مجید مصطفوی صورت گرفته باشد.
آقای مصطفوی که از اعضای جامعه طلاب و مدرسین قم و نجف (متقن) و از مخالفان سرسخت رهبر ایران است، در این مصاحبه گفته بود که آیت‌الله وحید در طی چهار سفر آقای خامنه‌ای به قم، حاضر به ملاقات با ایشان  نشده است. از این‌رو، جلسه درس ایشان هم روز ۲۶ بهمن ماه مورد حمله قرار گرفت.
حجه‌الاسلام مصطفوی با اشاره به اینکه آیت‌الله وحید برای ملاقات با آقای خامنه‌ای شروطی گذاشته در همان مصاحبه گفته بود: «هدف سفر آقای خامنه‌ای به قم، که چهار بار هم صورت گرفته این بوده که آیت الله وحید را ملاقات کند و آقای وحید هم هرگز حاضر به این ذلت و خفت نشده و آقای وحید فرمود کسی که دستش به خون مردم آغشته شده کسی که جوانان را بدون هیچ بهانه‌ای و فقط برای آزادیخواهی کشته، می‌خواهد با ما دیدار کند و ما برای ایشان شرط می‌گذاریم و من تقریبا نقل قول خواهم کرد از صحبت‌های آقای وحید که ایشان فرمودند آقای خامنه‌ای، تمام زندانیان سیاسی را می‌باید آزاد کند، زندانیان بی‌گناه را آزاد کند. از محضر ملت عذرخواهی کند به خاطر جنایاتی که اتفاق افتاده، و اعلام رسمی کند که مرجعیت ندارد. در این صورت من با ایشان ملاقات می‌کنم و در غیر این صورت من هرگز با ایشان ملاقات نمی‌کنم و تمامی این ظلم‌ها و آدم کشی‌ها با ملاقات بنده با ایشان، تایید خواهد شد و من هرگز حاضر به انجام این ملاقات نیستم.»
ارتش سایبری ایران که به نظر می‌رسد زیر نظر سپاه فعالیت می‌کند بارها به سایت‌های رسانه‌های مختلف فارسی در خارج از ایران حمله و آنها را هک کرده است.
کاربران بسته به منطقه ای که قرار دارند ممکن است هنوز سایت صدای آمریکا را به صورت هک شده ببینند اما در بعضی مناطق این سایت به حال عادی بازگشته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر