۱۳۹۰ خرداد ۲۲, یکشنبه

با آغاز تجمعات اخبار تکمیلی ناآرامی‌های امروز در تهران و سایر شهرهای کشور توسط خبرنگاران سبز گزارش می‌شود. این اخبار به صورت لحظه‌ای به روز خواهد شد.

 ساعت ۱۸: براساس گزارش‌های شاهدان عينی، پارک‌های ساعی و ملت مملو از جمعيت معترض است که همچنان سکوت کرده‌اند. سراسر خيابان وليعصر توسط نيروهای سرکوب‌گر کنترل شده است.

   ساعت ۱۸: خبرنگار اعزامی خبرنگاران سبز از تعطیل شدن پاساژها و مغازه‌های میدان به دستور نیرو‌های انتظامی خبر می‌دهد.

 ساعت ۱۸:۱۰: خبرنگار ما گزارش می‌دهد حداقل ۵ ون نيروی انتظامی در حوالی ميدان فلسطين مملو از دستگيرشدگان است.  

ساعت ۱۸:۱۰: خبرنگار اعزامی خبرنگاران سبز گزارش می‌دهد که نيروهای انتظامی زن نيز مشغول درگيری و دستگيری بانوان شرکت کننده در اجتماع امروز هستند

 ساعت ۱۸:۲۰: ندای سبز آزادی از تجمع جمع کثير و بی‌سابقه مردم در حوالی صدا و سيما خبر داده است. دستور تعطيلی کليه مغازه‌های خيابان وليعصر صادر شده است.

 ساعت ۱۸:۲۰: خبرنگاران سبز موفق شد اطلاعات دقيقی از داخل نيروهای انتظامی مستقر در محل به دست آورد. بنابراين اطلاعات ترس در دل نيروهای انتظامی رسوخ کرده و فرماندهان اين نيروها در مکالمات ميان خود به آزادکردن بازداشت شدگان امروز تا ساعات پايانی شب اشاره کرده‌اند. خبرنگاران اعزامی خبرنگاران سبز که در خيابان وليعصر تهران حضور دارند به صحت اين اظهارات مشکوک هستند. بنابراعلام اين خبرنگاران، آزادسازی دستگير شدگان به جمعيت حاضرين و ساير شرايط از جمله احتمال شعاردادن يا ندادن آنان بستگی دارد.

 ساعت ۱۸:۳۰: بنابر گزارش‌های تائيد نشده، درگيری مردم با مامورين در حوالی ميدان آزادی تهران آغاز شده است

 ساعت ۱۸:۳۰: از مشهد خبر می‌رسد که حضور نیروهای سرکوب در میدان فلسطین، سه راه راهنمایی و احمدآباد چشمگیر است. این گزارش‌ها هنوز تائید نشده است.

ساعت ۱۸:۵۰: صفحه فيس‌بوک ۲۵بهمن از احتمال پيوستن بدنه نيروی انتظامی به جنبش سبز طی روزهای آينده و در صورت ادامه اعتراضات خبر داد.

 ساعت ۱۸:۵۰: خبرنامه ملی ايرانيان از دستگيری يک دختر جوان به اتهام داشتن تصوير ميرحسين در گوشی موبايلش خبر داد. به نوشته اين خبرنامه کاروان های موتور سوار نيروهای سرکوب و لباس شخصی در دسته های ۶۰ تا ۵۰ دستگاه موتور به بالا به طور مداوم اقدام به حرکت در خيابان ولی عصر به سمت ميدان ونک می‌کنند. هم اکنون ترافيک شديد در اين محدوده گزارش شده است.

 ساعت ۱۸:۵۰: حضور مردم در تقاطع مطهری-ولی عصر به سمت ونک، پرشمارتر از نقاط پايين تر خيايان ولی عصر تهران گزارش می شود.مردم در سکوت کامل در حال راهيپمايی هستند . به گزارش خبرنگاران کلمه، هرچه به ميدان ونک نزديک تر می شويد بر حضور مردم افزوده می شود.در لحظه تنظيم خبر حضور مردم در خيايان ولی عصر – پارک ساعی قابل توجه تر از ساير نقاط اين خيايان بوده است. گزارش های تاييد نشده از درگيری پراکنده مردم با نيروهای گارد در ميدان ولی عصر خبر می دهد.

 ساعت ۱۹:۰۰: بازتاب‌های وقايع امروز بين‌المللی شد. خبرگزاری فرانسه از حضور هزاران نيروی سرکوب برای جلوگيری از اعتراض معترضان و امنیتی شدن فضای شهر خبر داد. اين خبر در ساير رسانه‌های بين‌المللی نيز بازتاب يافت

 ساعت ۱۹:۰۰: شاهدان عینی خبر می‌دهند که سرکوبگران تلاش دارند تا سینما استقلال و سینما آفریقا را که محل تجمع مردم شده است، تعطیل کنند. به گزارش شاهدان، حضور زنان چشمگیر توصیف شده است. گزارش‌های تائید نشده‌ای از حضور آسیه باکری در تجمع امروز خبر می‌دهد.

 ساعت ۱۹:۰۰: شاهدان عینی خبر می‌دهند که  در تجریش نیروهای سرکوب از شلیک هوایی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند

 ساعت ۱۹:۱۰: خبرنگار خبرنگاران سبز که در ميدان وليعصر حضور دارد، خبر از دستگيری‌های وحشيانه مردم داد. به گزارش موثق اين خبرنگار، ون‌های متعدد نيروی انتظامی با دستگيری مردم پر شده و پس از انتقال آنان به نقاط نامعلوم، مجددا در ميدان وليعصر حضور می‌يابند. به گزارش خبرنگار ما لحظاتی پيش يک زن و شوهر سالخورده مورد ضرب و شتم وحشيانه نيروهای سرکوب قرار گرفتند. اين دو تن سپس با همان جراحات و بدون رسيدگی پزشکی به داخل ون انتقال بازداشتی‌ها منتقل شدند. خبرنگار ما گزارش می‌دهد مردم به تدريج از سمت ميدان وليعصر درحال حرکت به سوی شمال و به سمت تقاطع فاطمی و مطهری با خيابان وليعصر می‌باشند. بر اساس برآورد خبرنگاران سبز، دستگيری‌های وحشيانه امروز را می‌توان با ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ مقايسه نمود. به گزارش خبرنگار ما جمعيت حاضر در محل فراتر از انتظار برآورد می‌شود. ولی همچنان نياز به حضور جمعيت بيشتر احساس می‌شود.

 ساعت ۱۹:۳۰ : نيروهای گارد ضد شورش و لباس شخصی مقابل پارک ساعی در تهران به راهيپيمايی سکوت مردم حمله برده اند. به گزارش خبرنگار کلمه از اين منطقه، تعدادی از ماموران گارد ضد شورش به تجمع مردم در اين منطقه که بسيار پرشمارتر از ساير نقاط ولی عصر بوده ، با شوکر و باتوم تهاجم برده اند. همين گزارش حاکی است حضور مردم در خيايان ولی عصر بويژه ميدان ونک بيشتر شده است.

  ساعت۱۹:۳۰ :(نقل از کانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتی‌ها) تجمع در اطراف پارک ساعی و به سمت ونک در حال گسترش است. تجمع و حضور مردم در حد فاصل عباس آباد تا زرتشت بسيار زياد است ,همچنين ماموران وحشت زده در پارک ساعی ۱۰-۱۵ جوان را دستگير کردند. پياده روها مملو از جمعيت است. جمعيت در ميدان و خيابان انقلاب نيز در حال افزايش است. از مردم خواسته شده از طريق پياده روها خود را به وليعصر و بعد به سوی ونک برسانند.

   ساعت ۱۹:۳۰ : فعالین حقوق بشر و دموکراسی ایران گزارش داد نيروهای سرکوبگر موتور سوار گارد ويژه با بيش از ۵۰ موتور که هر کدام ۲ سرکوبگر را حمل می کند بصورت گروهی و با سرعت زياد و گله وار هر از چندگاهی حد فاصل ميدان ونک و ولی عصر را طی می کنند آنها با مانورهای خود سعی در ايجاد رعب و وحشت دارند. اما مردم و جوانان بدون توجه به جنگ روانی آنها به اعتراضات خود ادامه می دهند. همچنين انبوهی از لباس شخصيهای وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در خيابان ولی عصر حضور دارند که با دستور اين شکنجه گران جوانان معترض دستگير می شوند.

 ساعت ۱۹:۴۵: به گزارش کلمه حضور مردم در حد فاصل خيابان عباس آباد تا زرتشت تهران، پرشمار گزارش می شود.مردم همچنان در آرامش و سکوت کامل راهپيمايی می کنند.در ديگر نقاط خيابان ولی عصر نيز حضور مردم زياد و کاملا با آرامش و سکوت است. براساس گزارش های رسيده به کلمه، بسياری از مغازه های مسير راهپيمايی به دستور نيروهای امنيتی بسته شده اند.سينما آفريقا و فلسطين نيز با همين دستور تعطيل شده اند. حضور نيروهای بسيجی ها که بسيار کم سن و سال به نظر می رسند، در برخی از نقاط خيابان ولی عصر پر رنگ است. در مسير راهپيمايی خودروهای پليس مستقر هستند.

 ساعت ۲۰:۰۰: به گزارش کانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتی‌ها دسته های مردم به صورت پراکنده حرکت اعتراضی را در پياده روهای وليعصر در محدوده چهار راه وليعصر، ميدان ونک، سر ميرداماد آغاز کرده اند ,به دنبال شروع حرکات اعتراضی نيروهای امنيتی با باتوم به مردم حمله ميکنند, مردم فرار ميکنند و بعد از دقايقی دوباره به صحنه برميگردند,جمعيت در خيابان مطهری بسيار متراکم است و ترافيک کامل قفل شده است ,با افزايش درگيری ها ، به جمعيت مردم لحظه به لحظه افزوده ميشود



 ساعت ۲۰:۰۰: به گزارش کلمه، چهارراه ولیعصر، چهارراه کالج، میدان انقلاب و بلوار کشاورز نیز صحنه حضور مردم است.


 ساعت ۲۰:۰۵: خبرنگار خبرنگاران سبز از وضعيت خيابان وليعصر و خيابان‌های اطراف خبر داد. در خيابان توانير ون‌های متعدد نيروی انتظامی بصورت يکی در ميان خانم‌ها و آقايان را دستگير می‌کنند. در خيابان‌های يوسف‌آباد و مستوفی مردم اقدام به «هو» کردن لباس شخصی‌های عاجز شده و درمانده کردند.

  ساعت ۲۰:۲۰: به گزارش خبرنگار اعزامی خبرنگاران سبز به خيابان وليعصر، نيروهای سرکوبگر به هيچکس اجازه تردد در پياده‌روهای خيابان وليعصر را نمی‌دهند. بر اساس اين گزارش عليرغم آنکه کنترل خيابان وليعصر در اغلب جاها در اختيار نيروهای سرکوب است، ولی کليه خيابان‌های فرعی‌تر منتهی به اين خيابان مانند خيابان توانير، پله‌های روبروی پارک ساعی، خيابان‌های يوسف‌آباد و تمامی کوچه‌های منتهی به وليعصر در کنترل مردم است. نيروهای سرکوب جرات ورود به خيابان‌های فرعی را نداشته و بلافاصله با «هو کردن» مردم مواجه شده و روحيه ناچيز خود را از دست می‌دهند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر